tiistai 6. toukokuuta 2014

Joint-lifting veti sormet suuhun lähes koko porukalla

Tiistai 6.5.2014

Päivä aloitettiin jälleen tapaan, jota tuskin enää sen liiemmin tarvitsee mainita. Luokassa aloitimme jatkamalla loppuun sekä tarkastamalla eiliset tehtävät. Tämän jälkeen oli Joint-liftin eli kaksoisnoston valmistelujen vuoro. Ikävä kyllä tässä joudumme käyttämään englanninkielisiä termejä, joten vaikka ei kaikkea ymmärtäisikään, ajatus on tärkein. Aluksi laskimme nosturin supporting arean (huonolla suomennuksella tuenta-alueen) jonka jälkeen laskimme nosturin tilting pointin (kohta, jolloin nosturi pyrkii kaatumaan) sekä laskennallisen maan kantavuuden yksikössä kg/cm2. Laskimme myös työskentelysäteen (radius/attachment), laskettiin nosturin keskipisteestä vertikaaliseen koukun linjaan oleva etäisyys. Näiden valmistelujen jälkeen alkoi autojen valmistelu kyseistä tuplanostoa varten. Autot saatua valmiiksi valitsimme oikeat välineet nostoa varten sekä rupesimme nostamaan samaa putkea kahdella eri nosturilla. Samalla opettelimme tulkitsemaan oikein käsimerkkejä nosturinkäyttäjänä. Kun tämä oli suoritettu, opettaja halusi että käännämme putken kahdella nosturilla autojen väliin. Tämä olikin jo hiukan hankalampaa. Huomenna aamulla aloitammekin vasta kello 10:00, jolloin ilmeisesti valmistelemme itseämme perjantaista teoria-sekä käytännönkokeita varten.

Mahdollisesti huomenna myös tunnelmia Speedway-ajoista, joita menemme katsomaan.
Ja päivän kuvien anti tulee seuraavana.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti